tisdag 3 maj 2011

LCHF ljust rostbröd

ja igår ville jag ge mej på o göra ett ljust rostbröd som jag hittat recept på på nätet tror det var på lchfrecept.com.

ja ni det gick kanon bara det att jag insäg att våran ugn håller 20 grader för lite så på detta recept står det 175 garder men den höll istället bara 150-155 =( så tog lite längre tid än räknat och den blev inte riktigt klar i mitten, och även därav den ljusa färgen... men jag såg potensialen över det och kommer helt klart att test aigen och då höja garderna (för våran ugn)


såg så fint ut när jag tog ut det, lite ljust bara.

men sen såg jag att det inte var klart i mitten så endel hamna kvar i botten =(


så blev en liten "krater" i mitten, menmen =)


det var jättefint inuti ikanterna så kommer göras igen men då höjda grader för våran ugn.

LJUST ROSTBRÖD.


225 grader 30-40 min i mitten av ugnen.


12 ägg

100 g smält smör

1 tsk salt

1,5-2 dl kokosnötmjöl

2 tsk bakpulver


vispa äggen pösigt, häll i det smälta smöret, salt och sen dom torra ingredienserna.

häll i en smord form, bröa ev med pofiber (finns på lowcarbshop.se) eller klä den med smörpapper.

grädda i 175 grader i 30-40 min, skulle nog tro att det är närmare 40 än 30 min som behövs. men känn med sticka innan du tar ut det.

detta brödet var gott att rosta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar