söndag 1 maj 2011

LCHF nötkakor

ja vart man än kommer så utsätts man för frestelsen att det är fika och fika och åter fika...
jag har nog inte så jättesvårt att stå emot nu när jag endå kör hårt, då har jag viljan att nå ett mål... då klarar jag det Meeeen det kan vara gott me nån liten kaka nån gång då o då till den stora muggen me te.
jag körde med dessa nötkakor redan förra gången jag körde LCHF-metoden och gick varken upp i vikt av dom lr stannade av i viktnedgången.



Nötkakor

ugn 175 grader

mitten 10 min.


200 g malda hasselnötter

(inte malda i matberedare då blir det bara pannkaka av kakorna)

75 g smält smör

2 dl sötningsmedel

2 ägg


smält smöret, mal nötterna.

rör ihop alla ingredienserna med sked och tillsätt sist smöret.

klicka/toppa ut kakorna på en plåt


ca 30 topppar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar